Echografie

Wat is echografie?
Musculo Skeletal Ultrasound MSU, beter bekend als echografie neemt simpel gezegd een kijkje in de binnenkant van uw lichaam en maakt opnamen van het houdings- en bewegingsapparaat. Echografie brengt pezen, spieren, banden, slijmbeurzen, botten en gewrichten nauwkeurig in kaart en is in staat diverse aandoeningen in beeld te brengen die middels conventionele informatievergaring moeilijk zijn vast te stellen.

Fysio Solutions beschikt over een geavanceerd echosysteem, zodat de fysiotherapeuten over alle nodige informatie beschikken en zodoende zeer nauwkeurig en gericht de klacht kunnen behandelen.

Wanneer echografie?
Echografie geeft de fysiotherapeut een beter inzicht op de klachten die u ervaart. Soms is de conventionele informatievergaring niet toereikend genoeg en in die gevallen kan echografie uitkomst bieden. Het doel van informatie vergaren (inzicht krijgen in de vermeende pathologie van de patiënt) wordt vereenvoudigd, de diagnose kan sneller worden gesteld en de juiste behandeling kan eerder worden gestart. Zodat u snel weer pijnvrij door het leven kan.

De diagnoses die gesteld kunnen worden aan de hand van echografie bestaan uit:

• Ontstekingen
  • Rupturen (scheurtjes)
  • Vochtophopingen
  • Dislocaties
  • Cysten
  • Laesies

Heeft u al langere tijd klachten, lukt het uw fysiotherapeut niet de vinger op de zere plek te leggen en zou u graag uw klacht zo goed mogelijk in kaart gebracht hebben? Dan kan echografie uitkomst bieden. Bij Fysio Solutions helpen wij u hier graag bij.

Wat zijn de voordelen van echografie?
Het voordeel van echografie is dat het u en uw fysiotherapeut voorziet van een flinke dosis aanvullende informatie. Op basis van deze kennis en de eerder vergaarde informatie wordt een zo nauwkeurig mogelijke diagnose opgesteld. Het geeft uw fysiotherapeut de mogelijkheid zijn of haar behandeling zo precies mogelijk af te stemmen op de klachten, om zodoende u de professionele hulp te verlenen die u verdient.

Echografie is snel, makkelijk en comfortabel voor de patiënt en kan zo vaak herhaald worden als nodig is. In tegenstelling tot bij röntgenopnames en MRI, kan de fysiotherapeut direct de dynamische, bewegende opnamen bekijken en perfect zien welke beweging intern de pijn veroorzaakt.

Fysio Solutions - Echografie