Mulligan therapie

Wat is het Mulligan concept?

Om pijnvrij te kunnen bewegen dient je lichaam natuurlijk wel op de juiste manier te functioneren en te bewegen. Als dit niet het geval is en gewrichten, spieren en banden niet optimaal functioneren, dan kan dit blessures tot gevolg hebben. Een techniek die veel gebruik wordt om de gewrichten losser en bewegelijker te maken is een mobilisatietechniek die in de wereld der fysiotherapie beter bekend is als “het Mulligan concept”.

Mulligan is een snelle en effectieve manier van fysiotherapie om de patiënt weer pijnvrij te laten bewegen. Het doel van deze mobilisatietechniek is om de gewrichten, spieren en banden in hun natuurlijk stand te brengen. Zodat u uw lichaam gebruikt zoals het eigenlijk bedoeld is en u niet langer beperkt wordt door pijnlijke bewegingsbeperkingen.

Wanneer biedt het Mulligan concept uitkomst?
Het Mulligan concept is in brede zin geschikt voor klachten aan het bewegingsapparaat. Daarbij kunt u denken aan klachten aan de knie, enkel, heup, schouder, rug, arm, pols en hand waarbij er meestal op röntgenfoto’s of scans weinig is te zien. Bij het bewegen ervaart u echter wel degelijk pijn. Indien een gewricht niet goed spoort of afgesteld is, is er met de Mulligan methode veel en snel resultaat te behalen.

Het verschil met gangbare manuele therapie is dat bij het Mulligan Concept van de patiënt actieve bewegingen gevraagd worden, terwijl de therapeut het gewricht in een pijnvrije uitgangshouding houdt.

Herkent u de bovengenoemde klachten? Dan kunnen we bij Fysio Solutions met behulp van het Mulligan concept uitkomst bieden.

Fysio Solutions - Mulligan therapie