Bedrijfsfysiotherapie

U kent het misschien wel, na een lange dag op het werk voelt u de stijfheid in uw rug, de kramp in uw nek en de pijn in uw schouders. Wie denkt dat een lange werkdag op kantoor enkel mentaal belastend is, kent de helft van het verhaal niet. Ook wordt er namelijk fysiek veel van werknemers gevraagd. Vaak weten we wel dat een goede houding op het werk noodzakelijk is, maar handelen we er toch niet altijd naar en zijn we simpelweg niet helemaal op de hoogte van de eventuele consequenties.

Rug-, schouder-, of nekklachten liggen namelijk op de loer en kunnen er voor zorgen dat u straks langdurig met een vervelende blessure thuis zit. Dat is niet fijn voor zowel werknemer als werkgever.

Bent u lichamelijk pijnvrij, dan haalt u ook meer plezier en rendement uit uw werk!

Wat zijn de voordelen van bedrijfsfysiotherapie?
Natuurlijk is het hoofddoel om er voor te zorgen dat u iedere dag pijnvrij naar uw werk kunt gaan. Maar wat onderscheidt nu bedrijfsfysiotherapie van andere vormen van fysiotherapie? De voordelen op een rijtje:

• Vermindering van (arbeid gerelateerde) fysieke klachten
  • Verlaging van verzuim ten gevolge van klachten van het houdings- en bewegingsapparaat
  • Het verbeteren van de productiviteit door het verminderen van klachten en door het efficiënter en prettiger werken
  • Individuele preventieve acties inzetten m.b.t. werk gerelateerde factoren (werkplek, werkwijze etc.) en leefstijlaspecten
  • Het geven van adviezen m.b.t. duurzame inzetbaarheid.

Herkent u zich in de klachten van een bedrijfsblessure en wilt u in het vervolg weer pijnvrij aan het werk? Dan kunnen wij u bij Fysio Solutions daar goed bij helpen.

Fysio Solutions - Bedrijfsfysiotherapie