Wat is EPTE

EPTE staat voor Percutane Electrolyse Therapie. EPTE is een nieuwe behandelmethode voor pijnklachten aan pezen en spieren. Deze innoverende therapie op het gebied van pijnbehandeling is bewezen effectief bij het bevorderen van de lokale celstofwisseling. EPTE bevorderd het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is! Onder geleide van echografie wordt op de plaats van de ontsteking of overbelasting een dunne naald ingebracht. De effectiviteit van de behandeling wordt vergroot door de nauwkeurige lokalisatie middels echografie en het rechtstreeks behandelen op de plek. U kunt op het scherm van de het echo apparaat meekijken en precies zien wat er gebeurt.

Wanneer de naald op de juiste plek in het aangedane en pijnlijke gebied is geprikt, wordt er met behulp van het EPTE apparaat gedurende 1-2 minuten een hele lichte elektrische stroom toegediend. Dit zet een aantal ‘lichaamseigen’ fysiologische reacties in gang die het herstel bevorderen. Direct op de plek waar dit nodig is. Het prikken kan licht gevoelig zijn. De behandeling zelf wordt meestal niet als pijnlijk ervaren, soms is het kortdurend ‘oncomfortabel’.

Bij welke indicaties is EPTE effectief?
Percutane Electrolyse Therapie is zeer effectief bij ontstoken of chronisch ontstoken pezen. Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en dagelijks leven. Wanneer een ontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe”  en fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. Percutane Electrolyse Therapie tracht dit proces om te keren door het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie te herstellen. Na 4 tot 6 behandelingen melden patiënten in de meeste gevallen al een duidelijke pijnvermindering of zelfs volledig pijnvrij herstel. De EPTE behandeling wordt altijd gecombineerd met oefenvormen om de belastbaarheid en het natuurlijk herstel van de pees te bevorderen.

Behandel indicaties zijn o.a.:

• Schouderpees / Supraspinatuspees klachten
  • Kniepees / Patellapees klachten
  • Achillespees klachten
  • Voetpijn / Fasciïtis plantaris of hielspoor gerelateerd
  • Tenniselleboog / Epicondylitis lateralis

Afspraak maken of meer informatie?
Onze fysiotherapeuten hebben een speciale opleiding in EPTE behandeling gevolgd. Vraag gerust om advies en de behandelmogelijkheden. Informeer ook naar de kosten.

info@fysiosolutions.nl of bel 070-4150021

Fysio Solutions - EPTE behandeling